torsdag 1 oktober 2009

en ovanlig dag idag

Tjena tjenixen allesammans :D
Idag har vi haft det rejält najs, vi har inte arbetat så mycket med matte.
Näpp, för istället har vi fått tilblaka våra utvärderingar på matten.
Vet ni vad ett sånt kan vara ?
Amen det kan jag faktiskt berätta för er.
Ni vet när ni arbetar med olika kapitler i matteboken?
Och ni ska lära er uppgifterna utantill, a men i allafall.
Ni får ett papper med bak och framsida, på framsidan står det oftast vilka mål man borde sträva mot.
Sen har du en baksida, och då står det oftast " mål " sen under det står det " De fyra räknesätten med hela tal- jag kan räkna ut tal med skrfitliga uträkningar " antingen svarar man " ja, jag kan räkna med de fyra räknesätten med hela tal.
Eller så skriver man " nää jag fattar ingenting "
Men det är inte så många som gör det, för oavsett om man går på extra matte eller vanlig matte, så är alla smarta.
För jag tror inte att det finns någon som inte fattar något...
Jag tror ni har fattat allt nu ;)
Aja nu orkar jag inte skriva mera, det var allt för den här dagen!
Ciao.
// JHC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar